BosseBus

Alla inlägg den 2 april 2015

Av Johanna - 2 april 2015 08:02

Vi har inte gjort så mycket på senaste egentligen, har mest blivit myspromenader och spontana parkourtillfällen. En kväll då jag skulle hämta lilltjejen från gymnastikträningen som de haft i en annan hall än vanligt så fanns där utanför en liten hinderbana byggd av gamla bil- och traktordäck samt en massa trästammar mm. Roligt för barnen på den skolan... och för Bosse! Självklart var vi tvungna att testa denna roliga hinderbana. Det var sjukt lerigt och halt men det fick vi väl bjuda på.

Bosse hoppar nu för tiden upp på allt jag ber honom hoppa upp på... det gör att jag verkligen måste ta ett ännu större ansvar och verkligen kunna bedömma om han kommer att klara av utmaningen. Han är ibland lite slarvig med balansen och har för hög fart, vilket resulterar i att han inte hinner stanna kvar uppe på objekten utan trillar/hoppar ner på andra sidan. Det som ändå imponerar på mig vid dessa tillfällen är att han aldrig tappar självförtroendet utan hoppar bara upp igen med en bättre balans och fokus tills han klarat av utmaningen - han är så himla modig!

                                   

Lilltjejen överraskade mig i veckan med att ha byggt ett agilityhinder på träslöjden. Hon är ju för go! Självklart har det testats om och om igen. En liten filmsnutt (notera lilltjejen då hon sympatihoppar bredvid)   :


 
   

Promenader i aprilregnet har det blivit också... skönt när det regnar för då får man vara ensam i skogen...

   

Efter alla promenader har vi mara myst....

     

Över påsk åker vi till vänner i Alingsås. Där finns lilla Vilda... chihuahuan som inte uppskattar Bosse så värst mycket... stackarn vad hon kommer att få stå ut! Vi tar med lite kompostgaller och tuggben så kanske det blir lite lugnare... haha!


Glad Påsk!!

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards