BosseBus

Alla inlägg den 8 april 2015

Av Johanna - 8 april 2015 13:11

En härlig påskhelg på många sätt med god mat, bowling och härlig utomhusvistelse. Vädret bjöd på sol och hundarna trivdes. Det blev inte alls den cirkus jag hade förväntat mig. De minsta barnen i Alingsås hade växt ett par cm... och år så de var inte alls lika rädda för Bosse längre. Deras lilla hund var fortfarande grinig på Bosse men de hittade sätt att umgås och även leka. Jaga varandra... eller Bosse jaga Vilda... var den roligaste leken tydligen!


             


Vi tog en promenad i skogen och grillade vid en liten sjö en av dagarna... riktigt fint! Enda gången hundarna rök ihop denna helg var när Bosse hittade Vildas korvgömma bland löven i skogen... hon försvarade sin gömma med ilskna bett mot Bosses mun och ett tag tänkte jag "oj, vilket tålamod Bosse har som låter Vilda hålla på"! Men sekunden efter ryter Bosse till och lägger Vilda på rygg med ett pip! Sen var det bra... Bosse åt korven han hittade och Vilda surade en stund och höll avstånd. Sen var allt som vanligt. Skönt att se hundar kommunicera som de ska!


                                             


Det fanns mycket att lukta på och utforska. Bosse hängde gärna på ungarna i alla deras upptåg som vanligt. Spännande att se på när de egenbyggda båtarna for iväg på sjön.


     


Lite gosande hinner man alltid med... lillhusse e bäst!


   


Påskägg hann vi med och även mycket vila i soffan efter all utomhusvistelse.


   


Bosse var supeglad över att få "leka" med katterna på innegården också. Jag tror inte katterna uppskattade honom lika mycket... om inte deras fräsande betyder "jag älskar dig"?


 


Den långa bilresan hem var inga problem för Bosse sen... han sov gott hela vägen!

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards