BosseBus

Alla inlägg den 22 april 2015

Av Johanna - 22 april 2015 09:07

I måndags var det dags igen och denna gång blev det inlärning av skyltar i nybörjarklass - så roligt! Lika svårt som på körskolan att lära sig skilja på höger och vänster dock... inte lika farligt förstås.

Bosse är så himla taggad när vi kommer fram till Arninge - han har inte ens ro att gå på kisspromenad utan stretar emot så att jag får dra honom framåt för att få någon typ av promenad innan kursen startar. Han vill bara in och träna - det är ju där allt kul händer! Det är ett angenämnt problem att ha en hund med höga förväntningar på träning - så jag klagar inte!

Kurstillfället bjöd på en del utmaningar må jag säga! Det var inga problem att få med Bosse fint vid sidan i slakt koppel - han är sååå följsam! Däremot var han oerhört förvirrad. Var det inte agility vi tränade här säg? Varje skylt vi passerade skulle visst trampas på med baktassarna innan vi kunde gå vidare... japp! Dessa var targetplattor enligt Bosse - det är så man lärt sig att det ska vara! Haha!! Så skyltarna for ju omkring de första varven vi gick de korta banorna!

Nästa utmaning var svängarna och 360 graders vändningarna... vänster var svårast. Bosse har gärna rumpan i marken då vi stannar eller svänger för sakta... "var det lydnad nu matte? Agilty verkade det ju inte vara?" Samma sak vid varje stopp... han har ju lärt sig att när vi stannar så sätter man rumpan i marken illa kvickt! Så det blev att belöna stående samt öka farten i alla svängar så att han inte hann sätta ner rumpan!

Stackar stackars förvirrade Bosse - han fick sig många tankenötter att knäcka i måndags! Man nästan såg hur det snurrade i huvudet på honom. Tungan hängandes på sniskan ur munnen, ett brett flin och ögon som rullade runt... min lilla clown!

Han var så duktig! Han sköter sig exemplariskt bland de andra hundarna och har bara ögon för mig och uppgiften än så länge! Ska verkligen försöka komma ut och tävla nån nybörjartävling i sommar!


 

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards