BosseBus

Alla inlägg den 3 maj 2015

Av Johanna - 3 maj 2015 17:03

Valborgshelgen har snart passerat och vi har hunnit med att svänga de lurviga på dansgolvet men även tränat lite rally på brukshundklubben med Ullis med sin Eyes och varit ute på landet en stund för att få lite frisk luft... Bosse lyckades även med första doppet för i år... han är ingen badkruka längre!


En timme blev det på klubben med Ullis. Vi tränade en enkel bana där vi bytte ut skyltarna efter hand. Bosse är duktig men jag behöver hitta verktyg för att få honom lite lugnare och fokuserad till start. Han är alldeles för taggad. Jag måste komma ihåg att rasta honom ordentligt innan samt köra några moment innan start för att få med mig honom... måste komma ihåg det!


             


Idag blev det som sagt en tur till landet med familjen och morfar. Bosse var superglad över att vara där... att få springa lös och bara vara är ju bäst! Han hann även med att sno lillskruttans mazarin den lilla skiten...

Första doppet blev det också då han oavsiktligt halkade ner från en stenhäll... men ingen panik... han simmade lugnt in mot stranden igen. Duktiga hund!


             


Bus med lillmatte och lite skjutning med luftgevär... även morfar fick prova på...


           


Härliga helg! Snart dags för löpning på banvallen med Bosse, Tessan och Kia!


 


Nöjd kille! 




Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards