BosseBus

Direktlänk till inlägg 5 maj 2015

Rallytillfälle fyra!

Av Johanna - 5 maj 2015 15:46

Igår kväll var det dags för näst sista tillfället på rallylydnadskursen och de sista skyltarna skulle läras in... mååånga skyltar blev det. Först fyra stationer med två skyltar i varje och sen två korta banor att träna på...


 


Känns lite läskigt att sista tillfället är om en vecka och några dagar därpå ska vi debutera i rally! Tävla! Det som är positivt är att jag vid varje kurstillfälle hittar nya saker som vi måste träna på mer. De saker jag märkt hittills:


  • Precision i de flesta positioner, för mycket sneda sättningar och lägganden
  • Låta bli att sätta sig ner så fort vi stannar - vara kvar i stående position tills jag säger annat (blivit bättre)
  • Sluta leta efter skyltarna med baktassarna... det är inga targetplattor för fan!
  • Jag måste komma ihåg att ta alla skyltar med riktningsändring framför skylten
  • Måste komma ihåg att inte stanna för långt ifrån skyltarna
  • Hålla fötterna stilla bredvid skylten under momenten
  • Hitta en bra uppvärmning och nedtaggning för Bosse innan tävling... han är superhet innan starterna!

Ja, det är ju lite grejer att tänka på...


Bosse pausar i bur med tjurmuskel att tugga på (han ville inte komma ut och träna så länge han hade nåt kvar):


       


Kul var det i alla fall och Bosse börjar fatta grejen! Körde även vibrationsplattan innan kursen... Bosse blir lite lugnare för varje gång...



Det går framåt...
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2017 19:32


Bosse finns inte hos oss mer. Det gör ont. Jag har ett hål i mitt bröst och gråten verkar aldrig sluta, tårarna är oändliga. Vi sörjer dig! Många frågar vad som hände och jag berättar här kortfattat. Det är en historia som är allt för vanlig men fö...

Av Johanna - 11 december 2016 18:37


Bosse har aldrig tidigare uppskattat nederbörd, varken i form av regn eller snö. Men idag busade han verkligen i snön. Det var i och för sig bara nollgradigt och lagom med snöfall. För övrigt har han blivit riktigt dåligt aktiverad på senaste tiden...

Av Johanna - 25 september 2016 09:40


Idag är ingen vanlig dag för idag är det Bosses födelsedag! Hurra hurra hurra! 5 år idag och det firar vi med att heja på lillmatte när hon spelar fotbollsmatch och en extra god middag ikväll med favoritingredienser som ägg och banan! Vi äl...

Av Johanna - 21 september 2016 12:44


I måndags när Bosse hade sitt anfall skulle jag ha tränat egentligen. Men så klart ville man bara hem till sin gulle. Men igår kväll tog vi tillsammans en löprunda istället. Så värt! Skön löpning och kul att kunna göra det ihop!   Idag hade vi ...

Av Johanna - 19 september 2016 20:32


Idag hände det som jag varit orolig för sen min sambo berättade om det konstiga anfall Bosse hade för ca ett år sen då jag låg på sjukhuset för min blindtarmsoperation... ännu ett anfall! Förra året, runt september, låg jag på sjukhuset då jag haft...

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards