BosseBus

Alla inlägg den 18 maj 2015

Av Johanna - 18 maj 2015 14:09

Tävling nr 2 för vår del blev på Haninge Bk i lördags. Efter en fantastisk debut i torsdags på Märsta-Sigtuna Bk med 94 poäng så höjdes ju ribban så klart. Nu vill man ju ha godkänt resultat! Innan var jag nöjd om vi vågade gå banan, att jag kom ihåg skyltarna och att Bosse var med mig... nu ville jag ha över 70 poäng och godkänt resultat. Jag hade startnummer ett och var nervös över att inte hinna värma upp Bosse. Men jag var där en timme innan samling så jag hann få igång honom och rasta honom lite. Dessutom var detta en liten klubb med endast en plan så det var inte alls mycket störningar.

Jag hade med mig lilltjejen som lovade filma lite. Emma var också på plats med Yxa så fick lite foton från henne med. Banan var trixigare än i torsdags men rolig - inga konstigheter. Jag fick fem minuter att värma innan start - det räckte gott och väl, Bosse var med mig.

Väl inne på plan fick han däremot för sig att undersöka startskylten ett par sekunder innan han satte sig bredvid mig. Dessutom fick han vittring på lillmatte som filmade en bit bort... så dt blev några minuspoäng där med. Sista skylten var lite svår... långsamt temp in i mål... snacka om bedömningsfråga. Tyckte jag gick långsamt men fick lite minuspoäng där med då jag kunde ha visat på ännu tydligare tempoväxling. Värt att komma ihåg till nästa gång.

Hur som helst fick vi 85 poäng och godkänt resultat förstås! Är supernöjd! Ett till så har vi en titel och kan flyttas upp till fortsättningsklass. Vet inte om jag vill det ännu utan funderar på att köra nybörjarbanor denna sommar för att träna tävling så att säga... har inte bestämt mig.

Har i alla fall anmält oss till tävling igen på Värmdö Bk 7 juni - och gissa vad... lillasyster som överraskade mig med att komma och heja på oss i lördags blev inspirerad - så hon anmälde sig och Melker också till tävlingen på Värmdö Bk!! Så roligt! De är superduktiga så det kommer gå hur bra som helst!


Lite filmande från vår bana (lite avbrott i mitten på filmen varför det blev två snuttar):



 
 

Det bästa med att kolla filmen efteråt är att se hur glad Bosse var hela tiden... kolla svansen!


Å så bilder:


             


Lite hundprat och hundmys:


     

        


Prisutdelning:


       


På eftermiddagen blev det besök hos lilla mamma... och lite promenad med hundarna. Passade på att träna lite balans med Bosse också... han älskar att hoppa upp saker:


                 


Sen kan jag lova att vi hade trötta hundar....


   


Ser fram emot nästa tävling!!!

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards