BosseBus

Alla inlägg under september 2015

Av Johanna - 21 september 2015 09:31

Har inte skrivit här på länge och det betyder just det att vi inte gjort så mycket ihop, jag och Bosse, sen senaste rallytävlingen. Sommaren har bara bestått av att ta det lugnt och tråkigt... alltså på hundfronten. Det har gått så långt att Bosse faktist blivit lite pipig hemma av rastlöshet. Gnäller om allt. Går och småpiper till och från.

Så nu måste det bli ändring på det. Ska nog ta och anmäla oss till kurs i rally - fortsättning. Tiderna på kursen var helt fruktansvärda - måndagar 20:30 - 22:00! Kommer inte vara hemma förens kvart i elva dessa kvällar... jag som är så kvällstrött! Men det kanske är bra ändå att komma igång.


I söndags aktiverade vi oss i alla fall rejält! Vi vandrade ju i somras, men utan hund då det inte gick att ta med hund på nattåget till Norrland utan att ha blivit tvungen att sitta upp hela natten i djurvagnen!! (Verkar som att det ska ändras nu av SJ - man ska kunna boka en hel kupé åt sig och sin hund). Men hur som så saknade jag Bosse och tänkte att vi skulle hinna vandra ihop i sommar... så i söndags drog vi ut på Roslagsleden! Jag, Bosse, Tessan och Ullis med sin Ozzy Eyes!

Vi startade i Grisslehamn efter att ha tagit bussen från Norrtälje. Var lite orolig hur Bosse skulle reagera på att åka buss då han inte gjort detta särskilt mycket och inte alls senaste åren. Men det gick bra! Lite pip bara då han ville hälsa på Ullis och Eyes.


 


Vädret var helt fantastiskt! Sol och ca 10 grader på morgonen när vi startade. Det blev nog uppemot 15 grader i skuggan under dagen.


                           


Roslagsleden är lättvandrad om man bortser från att den är rik på orm och fästingar! Såg inga huggormar denna gång men massor av fästingar vart det! Sedan fanns det ett par partier nära kusten som bestod av vassa klippblock som vi var tvungna att ta oss över. Var lite rädd att Bosses tassar inte skulle hålla men det gick bra.

Efter ca 1 mil stannade vi i Skottviken och förberedde lunch. En fantastisk badstrand med sand, klippor och hav! Tessan och jag hade lite problem med att få igång engångsgrillen då den nog var lite gammal... hittade den i gömmorna hemma. Tessan hade med sig färskkorv så läget var kritiskt! Till slut efter att Tessan tagit fram sina gamla scoutfärdigheter och jag på något sätt hittade sådana jag med trots att jag aldrig varit scout... så fick vi eld! Let there be light!

Doppade fötterna i havet, solade. åt och bara njöt säkert 1,5 timme! Även Bosse fick lite lunch...


                   


Sedan gick vi ungefär 1 mil till innan vi nådde Sandviken där vi fikade. Det gick genom blandad terräng.


                           


Sista 5-6 kilometrarna halvsprang vi för att hinna med bussen i Älmsta som bara gick en gång i timmen. Nästa gång kommer jag INTE springa utan ta det med ro och vänta in nästa buss, haha!

Hundarna skötte sig bra (i alla fall Eyes). Jag måste jobba på mitt tålamod med Bosse... han tär på det med sitt hetsande i kopplet ibland, pipande och mat-tjuveri! De var trötta på bussen... och vi med! Vilken dag! Röda om kinderna av sol, trötta i benen och med nöjda hundar satte vi oss på bussen i Älmsta mot Norrtälje.

Hann knappt komma innanför dörren hemma förens Bosse krachade på dörrmattan. Tog bort en sista envis fästing på honom och han snarkade vidare. Har nog aldrig sett honom så trött!

Vandringen tog 7,5 timme inklusive lunch och fika. Bussen dit ca 1 timme och hem ca 40 minuter. Längtar till nästa gång!!

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards