BosseBus

Alla inlägg den 15 augusti 2016

Av Johanna - 15 augusti 2016 15:32

Tyvärr har jag fått reda på att två av Bosses valpar ur Karamellkullen fått ep (Epilepsi). En av valparna avlivades i somras då det blev för jobbigt trots medicinering och inatt? fick en annan valp ett misstänkt anfall!    Håller nu tummarna för att det inte blir några fler anfall... en gång är ingen gång sägs det.

Bosse hade ju för ett år sen något som ev. kan ha varit ett anfall men vi vet ju inte och jag var inte på plats då det hände i samband med att jag låg på sjukhus för blintarmsoperation. Han har hur som varken före eller efter detta visat några tecken på anfall. Som TUR är!!

Har sökt bakåt i alla led på alla sidor i släkten och inga fall av ep har hittats, vad vi vet. Kanske finns det någonstans utan vår vetskap? Eller så är det så att det inte alltid är ärftligt eller bryter ut även om det är ärftligt? Det är hur som helst oerhört tråkigt och man känner sig förtvivlad! 


Mina tankar går till ägare, uppfödare och hundar!   

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards