BosseBus

Alla inlägg den 18 augusti 2016

Av Johanna - 18 augusti 2016 10:47

Är så gott som klar med packlistan för vandringen i Grövelsjön om 1 vecka! Har med mig lite överflödiga saker som pocketbok, vin att njuta av framför brasan, riktigt kaffe att vakna till på mornarna mm. då jag utgår från en stuga och kör dagsvandringar. Annars hade jag bantat ner packlistan mera. 

Har haft ögonen på SMHI´s app varje dag... hoppas ju så in i bomben att vädret ska tillåta fina vandringsturer - vill inte ha regn och blåst i alla fall! Idag ser det ut som att det faktiskt kan bli riktigt fint om en vecka... jag känner tacksamhet! Men det kan ju lika snabbt ändras, det är ju ändå fjällen vi pratar om...

Har tyvärr förberett mig lite dåligt gällande vandringen och får gå på gamla meriter. Hade önskat att jag hunnit med ett par, tre timmars vandringar med ryggsäck innan. Men löprundor och fysträning av bål och rygg får väl räcka. Hoppas ryggen håller!


 


Har fått låna syrrans back on track regntäcke också... eller alltså hennes hunds täcke    - blir bra att ha med sig nåt riktigt bra att sätta på honom när vi pausar, eller om det regnar.

Bosse har även med sig tossor om underlaget blir stenigt och vasst eller om han mot förmodan skadar en tass. Tass-salva, myggmedel och första hjälpen är med... även fästingplockare, även om jag tror att vi slipper fästingar där. Funderar på hur mycket mat han ska ha men antar att dubbel giva blir bra eftersom han mer är dubblar sin aktivitetsnivå? Har också köpt hundbajspåsar i komposterbart material om man skulle behöva det. Även en egen liten microfiberhanduk har han med sig och så tar jag nog med mig tjuderkroken så att jag inte behöver oroa mig för att han ska äta upp min mat när vi tar lunchpaus... att han rymmer är mitt minsta bekymmer!   


Ser verkligen fram emot nästa vecka!


 



Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards