BosseBus

Alla inlägg under december 2014

Av Johanna - 28 december 2014 23:14

Grattis finaste Bibbi - Bosses kullsyster - som nu fått sin andra kull valpar! Denna gång med bedårande Charlie som tagits in som import av Ozkagårdens kennel!


   


Blir man inte liiite sugen? Har en favorit redan.....

Av Johanna - 28 december 2014 22:48

Då har julafton passerat och det riktigt mysigt då vi faktiskt fick första snön som stannade mer än någon halvtimme! Vitt, kallt och bara helt fantastiskt vackert. Bosse gillar däremot inte kyla under 7 minusgrader utan protesterar med att hoppa på tre ben åt gången och bajsar superfort för att få komma in i värmen igen. Får nog ta och införskaffa skor till honom - de behövs ju ändå för drag så småningom.


Under julen var vi hos lilla mamma i Stockholm. Något lite roligt som hände på juldagen var när jag och lillasyster tog en långpromenad med hundarna passerade en kvinna med en bullhund (staffeblandning?) som hade lite att jobba med i kopplet vad gäller hundmöten. Bosse spände sig lite också men passerar faktiskt alltid nästan alla hundar utan problem när han har sällskap av andra hundkompisar... det fattar jag inte? Men den andra hunden i alla fall... den började gruffa lite åt vårt håll men matte var beredd med godis och beröm och de passerade jättefint! Spontan som jag är utbrast jag "åh, vad duktig!" Då vände hon och frågade... "ursäkta, är det där Bosse?" Ja - svarade jag förvånat... haha! "Jo, jag läser bloggen" sa hon... kul! Samtidigt som jag hade lust att sjunka genom jorden... jag som inte bloggat på evigheter och dessutom bara bloggat sporadiskt innan det... fy!

Det beror väl mest på att vi inte gör så jättemycket seriösa saker när det gäller träning för tillfället. Orsakerna har varit flera. Har prioriterat min egen träning ett bra tag och sen har det blivit högre belastning på arbetet... och den sista anledningen... jag har tappat lite sug och vet inte vad jag ska träna... agility, prova på lydnaden igen och sätta den där jäkla skit platsliggningen som fick mig att tappa självförtroendet, spår eller kanske nåt nytt som rallylydnad? Jag veeeet INTE!! Hjälp tack!


Idag var vi i alla fall och shoppade massor innan vi hälsade på hos lillasyster som ganska nyligen flyttat till sin alldeles första nya lägenhet! Pussades med Melker och Molly massor.. och ja, tog nån kopp kaffe också. Lillasyster fick två fina tavlor av mig (som jag i hemlighet vill ha själv). Men just nu passar de henne allra bäst!


   


Lite bilder på alla söta odjur som bor hos (eller bara besökte) lillasyster fick jag också med:


                   


Puss!



Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards