BosseBus

Alla inlägg under november 2015

Av Johanna - 24 november 2015 09:47

I helgen blev det dags att vandra igen innan snön faller. Eftersom det snabbt blir mörkt nu så valde vi en kortare etapp, Roslagsbro-Vigelsjö 14 km.

På lördagen sprang jag och Bosse 12 km, eller ja, joggade väldigt långsamt. Jag är äntligen igång med löpningen igen! Så även detta gjorde att det kändes bra med en kortare vandring på söndagen.

Jag, Tessan och hennes vän från Göteborg startade i Roslagsbro på förmiddagen med ryggorna packade med mackor och termosar. Fick skjuts ut till Roslagsbro av min kära sambo. På plats var det jägare som hade samlat ihop sig precis bredvid leden och sköt med sina gevär efter fåglar eller om det var lerduveskytte. Det pangades rejält och mycket och jag var rädd ett tag att vi skulle bli träffade, haha! Blev än en gång imponerad över Bosses nerver. Jag vet att han är skottfast efter de MH och BPH vi gjort men läget kan ju förändras. Men han reagerade bara med att kolla var ljudet kom ifrån och sen nosade han vidare. Jag hade honom i koppel för säkerhets skull tills skotten tystnat bakom oss. Sen fick han springa fritt stora delar av vandringen och han var så glad och lycklig!


 


När vi vandrat lite mer än en timme tog vi en paus för att äta våra mackor och dricka varm choklad och kaffe. Vi hann med att njuta det sista av solen innan den gick i moln och det var riktigt mysigt! De bästa måltiderna avnjuts helt klart i naturen!


         


Jag tror att vi gick lite fel på slutet av leden men vad gör det - vi fick i alla fall 3 sköna timmar i härligt frisk luft! Bosse var supernöjd och glad. Vi var trötta i benen och jag bjöd hem samtliga på bastu. Skönt!


                       

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards