BosseBus

Direktlänk till inlägg 16 juli 2017

Bosse 2011-09-25 - 2017-07-15

Av Johanna - 16 juli 2017 19:32

Bosse finns inte hos oss mer. Det gör ont. Jag har ett hål i mitt bröst och gråten verkar aldrig sluta, tårarna är oändliga. Vi sörjer dig!

Många frågar vad som hände och jag berättar här kortfattat. Det är en historia som är allt för vanlig men för oss chockartad. Jag har svårt att acceptera att min friska hund på 5 år ska försvinna från oss så plötsligt av en så onödig handling som att man kastat sina grillrester i naturen. 

Tyvärr hade Bosse fått i sig en majskolv på någon av våra promenader vid okänd tidpunkt. Jag märkte aldrig detta. Detta blev hans olycka.
Vi märke först att han verkade magsjuk då han kräktes, efter någon dag blev han mycket hängig och ville inte äta när jag försökte få honom på skonkost efter fastan. Att Bosse inte vill ha mat är en varningsklocka... eller va... Han hade aldrig diarré heller så nu förstod jag att något var mycket fel.

12 juli lämnade jag in honom till Roslagens smådjursklinik klockan åtta på morgonen. Han kom aldrig hem efter detta.
På kvällen när vi tror att vi ska få hämta hem honom har han hastigt blivit sämre och vi blir rådda att lämna honom på Albano i Danderyd.
Han är så trött och har så ont att jag får bära honom den korta biten till bilen. Jag kör, dottern sitter i baksätet med honom. Han blir sen inskriven där snabbt.
På kvällen ringer veterinär och säger att operation blir nödvändigt. På natten får jag veta att operationen gått bra men att tarmarna tagit mycket stryk. Fick veta då att det var en majskolv som suttit fast i tunntarmen.
13 juli verkar han må ganska ok men behöver sen ännu en operation natten mellan 13-14 juli och man avlägsnar ca 30 cm tunntarm. Mycket vätska i buken och stora inflammationer.
14 juli ner veterinären oss att hälsa på Bosse, hon ser att chanserna för överlevnad är små. Jag och dottern åker dit. Han blir ändå glad att se oss men orkar inte resa sig. De ger honom plasma som en sista åtgärd att bli bättre.
Det blir sista gången min dotter pussar på honom...
På natten mellan 14-15 juli klockan 01.32 ringer veterinären och berättar att han förlorar mycket vätska och att de inte längre kan hjälpa honom med smärtan. Jag slänger mig i bilen för att vara med vid hans sista andetag.
15 juli ungefär en timme efter samtalet ligger vi i sked, min och dotterns tröjor är med för att han ska känna vår doft. Jag viskar alla våra namn, att vi älskar honom, om allt roligt han gillar och mat han älskar och att Melker väntar på honom på andra sidan... Jag tror att han förstår, han blir tyst en stund i all smärta.
Sen är det dags. Först att somna. Sen att inte komma tillbaka.
Låg bredvid honom en stund efteråt och först då lät jag mina tårar blöta ner hans päls... saknaden är oändlig. Jag är sönder. En del av mig fattas. Vårt hem är skadat. Allt jag känner är ett hål i mitt hjärta.

Älskar dig i evighet min Bosse bus!




Hejdå vännen 


 
 
Quipus Family

Quipus Family

16 juli 2017 22:13

Vi beklagar sorgen...

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Johanna

9 augusti 2017 13:06

Tack

 
Jennie

Jennie

22 juli 2017 11:42

Vila mjukt
Så vansinnigt sorgligt
Beklagar djupt

http://www.kennelmindblowing.se

Johanna

9 augusti 2017 13:06

Tack

 
Emma

Emma

9 augusti 2017 10:15

Jag beklagar. Detta är verkligen det värsta som kan hända och jag sörjer verkligen med er.

http://nouw.com/emmayrttimaa

Johanna

9 augusti 2017 13:06

Tack!

 
Ingen bild

Andreas

9 augusti 2017 14:39

Så fruktansvärt - beklagar ! Vi hoppas att ni kan se ljuset i tunneln ! När vår Harry lämnade oss var sorgen stor. Idag minns vi honom med glädje, och har många glada dagar med nya tjejen Doris. Kram !

Johanna

9 augusti 2017 15:20

Jag ser fram emot det, just nu gråter jag fortfarande varje dag... ångesten och sorgen är mig övermäktig till och från. Men det har ju bara gått en månad snart...
Tack för att du ger mig hopp!

 
Ingen bild

carro

9 augusti 2017 19:25

finner inga ord bara tårar beklagar sorgen

 
Ingen bild

Goodstaffs

9 augusti 2017 20:11

Kram 🌹❤️

 
Ingen bild

Molly

10 augusti 2017 12:10

Åh, Johanna! Ja grät av att läsa detta inlägg. Fy så hemskt! Att människor kan lägga ut en massa skit i naturen blir man ju vansinnig på och man önskar att folk lär sig om detta! Massa varma kramar och ja beklagar verkligen sorgen! 💔💔💕💕

 
Ingen bild

Alexandra

11 augusti 2017 00:38

Oh my god I can not stop crying. I am so sorry this happened to hat lovely creature. :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 december 2016 18:37


Bosse har aldrig tidigare uppskattat nederbörd, varken i form av regn eller snö. Men idag busade han verkligen i snön. Det var i och för sig bara nollgradigt och lagom med snöfall. För övrigt har han blivit riktigt dåligt aktiverad på senaste tiden...

Av Johanna - 25 september 2016 09:40


Idag är ingen vanlig dag för idag är det Bosses födelsedag! Hurra hurra hurra! 5 år idag och det firar vi med att heja på lillmatte när hon spelar fotbollsmatch och en extra god middag ikväll med favoritingredienser som ägg och banan! Vi äl...

Av Johanna - 21 september 2016 12:44


I måndags när Bosse hade sitt anfall skulle jag ha tränat egentligen. Men så klart ville man bara hem till sin gulle. Men igår kväll tog vi tillsammans en löprunda istället. Så värt! Skön löpning och kul att kunna göra det ihop!   Idag hade vi ...

Av Johanna - 19 september 2016 20:32


Idag hände det som jag varit orolig för sen min sambo berättade om det konstiga anfall Bosse hade för ca ett år sen då jag låg på sjukhuset för min blindtarmsoperation... ännu ett anfall! Förra året, runt september, låg jag på sjukhuset då jag haft...

Av Johanna - 13 september 2016 06:00


Hej hopp i lingonskogen! Jag har kommit igång smått med löpningen igen efter mitt diskbråck och Bosse älskar att springa i skogen. Så klart det blir traillöpning då och eftersom vi har Roslagsleden bakom knuten så passar det ju bra att dra av några k...

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017
>>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards