BosseBus

Alla inlägg under juni 2015

Av Johanna - 12 juni 2015 13:16

Igår kväll ställde vi upp som modeller hos Emma på Hundreda www.hundreda.se för att Emma skulle få möjlighet att ta en massa nya foton till sin nya snygga hemsida som är på gång!

Bosse tyckte det var jobbigt med så många nya hundar på så liten yta som det var på denna gröna plätt men skötte sig relativt bra... om man bortser från 1,5 timmes kvittrande och otaliga försök att sno de andra ekipagens leksaker.


Det blev i alla fall några riktigt fina bilder på Bosse:


Omvänt lockande med godis och apport



Omvänt lockande med leksak

  

       

Av Johanna - 10 juni 2015 09:04

I söndags var det dags för oss att tävla rally för tredje gången någonsin! En bonus var att lillasyster också skulle tävla för FÖRSTA gången! Så roligt!

Jag åkte tidigt då jag vet att Bosse behöver värmas upp i några TIMMAR innan start för att tagga ner lite och få fokus. Hoppas han så småningom blir rutinerad så att jag kan korta ner den tiden...

Hämtade upp Emma och Yxa på Roslagsstoppet först, skönt att samåka så man inte somnar vid ratten. Vädret var helt okej, varmt när solen tittade fram med omänskligt vidrigt när molnen tog över och det blåste till. Aprilväder i juni - det ni! Banan var lätt i förhållande till vilka skyltar det var MEN trixig då det var tempoväxlingar som höll sig genom flera skyltar. Både långsamt tempo och spring.

När det var vår tur kändes det som att vi (jag) gjorde flera förarfel och jag tror t o m att vi gjorde fel övning vid en skylt. Dessutom hade de satt tre banor tätt ihop och samtliga var i bruk så vid en svänga skylt som vi skulle springa förbi kom vi springandes rakt mot den andra banan där ett annat ekipage precis befann sig - höjden av otur! Så Bosse ville INTE svänga vänster med mig utan for rakt mot det andra ekipaget! Men han lyssnade på mig direkt när jag såg detta och rättade in sig på min vänstra sida igen... pust!


Bosse taggar tävling:


  


Ja ja... det gick ju okej i alla fall, han var ju glad och hade roligt. Vi lekte massor när vi var klara! När det var lillasysters tur så gick ju det hur bra som helst! Långsamt ja, men så fint!

Dags för prisutdelningen då... som vi för övrigt fick vänta sjukt länge på. Jag tänkte att får jag godkänt så är jag nöjd. Jag misstänkte att det även kunde bli under 70 poäng - det kändes som vår sämsta tävling hittills. Men se - det blev 87 poäng och med en superhärlig kommentar på protokollet:


 


Sååå nöjd med den kommentaren. Men inte nog med det, vi fick en delad tredje placering!! Och nu har man rallytitel RLD N och kan flyttas upp till fortsättningsklass! Men jag vill nog tävla ett tag till i nybörjarklassen först... Enda tråkiga var att denna klubb inte hade rosetter till dem som tävlade om uppflyttning... lite surt...

Men glad matte fick ta emot 3:e plats rosett och stå på pallen:


           


Nöjd lillasyster efter tävlingen som för övrigt också fick godkänt resultat... och Yxa busar med matte Emma:


     


För övrigt så var jag och lillasyster i Arninge och tränade rally i torsdags. Hade hyrt hallen en timme... blev lite foton tagna på henne och stora Melker. Och en liten filmsnutt - de är så duktiga!!!


"Hur var det man gjorde igen?"

           


 

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards