BosseBus

Alla inlägg under mars 2015

Av Johanna - 25 mars 2015 20:24

Fotona med mobilen blir mest skit å pannkaka men vad roligt Bosse hade då han fick springa fritt 30 minuter vid båtbryggor, i vass, i vatten.... som var för kallt enligt han själv, under båtar... på båtar... det luktade ju så spännande precis överallt! Hit måste vi komma tillbaka! Han ville inte ens hoppa in i bilen när vi skulle åka igen utan var allmänt bråkig innan jag med mitt argaste rytande fick in honom.... han ville inte att det roliga skulle ta slut ju...

 

Av Johanna - 25 mars 2015 08:46

Tjohooo! Igår kom min beställda Baggen Softbelt race X1 - deras senaste bälte anpassad för löpning, skidor mm med nedhållarband som standard! Beställde även en tolkkrok till på samma gång. Testade bältet idag över kläderna och det var ju så bekvämt, ska bli spännande att testa den in action. Lite rädd är jag att nedhållarbanden runt benen ska skava... hoppas på att de inte gör det.

Tidigare har jag sprungit och åkt skidor med en billig motionsvariant som inte håller måtten för tävling. Bland annat ska bältet vara minst 7 cm brett i ryggen och ha någon typ av panikhake eller tolkkrok. Nu var det dags att låta lillasyster ärva den så hon får testa på och själv investera i superdyra bältet från Baggen - men det är det nog värt. Har suktat efter ett nytt bälte sen minst 1 år tillbaka. Här ska åkas!!


Baggen Softbelt Race X1


 


Tolkkrok för att snabbt kunna släppa linan:


   

Av Johanna - 24 mars 2015 15:34

En sån fantastisk lördag jag hade denna helg! Hade planerat en tur till lillasyster som bor i Barkarby för att ta en promenad med alla hundar - Bosse, Molly och Melker. Det var så länge sen de fick leka av sig och som jag och lillasyster fick umgås...

Innan jag åkte hade jag lovat sälja hembakade bullar med lilltjejen då hennes gymnastikföreningen sålde dem till förmån för Barncancerfonden. Det var roligt men kallt. Vi sjöng ramsor och höll oss varma med diverse gymnastiska övningar och höga torghandelsröster. Nerkyld efter en timme i snålblåsten tog jag mig till lillasyster och vi började promenera mot Järvafältet. Hon sa att det fanns en sjö som hon inte gått runt någon gång men att vi kunde prova... det kunde väl inte vara så långt... Säbysjön heter den vet jag nu.

Det var ändå helt fantastiskt väder trots kylan. Solen sken och det var relativt vindstilla över Järvafältet i alla fall. Så vi sa... "hur långt kan det vara... en timme eller lite mer... högst!"

Nja... tre timmar senare var vi tillbaka i civilisationen igen!!! Ont i fötterna, ont i ryggen, trötta så in i bomben... men sjukt nöjda och glada! Det blev ingen promenad utan mer en hike.. en vandring... haha!

Hundarna hade i alla fall sååå roligt! Vi släppte dem lösa ibland under kontrollerade former på de stora fälten vi passerade. De skötte sig så bra och var så duktiga!


   


Tre mongon på tur


 


Bosse: "nä... det här kändes äckligt"


 


Snyggingar:


     


Bosse och Molly: "usch.. nu drar vi, han bara dreglar..."


 


Mera bilder...


               


Molly är såååå lik Bibbi på många sätt... både till utseende och beteende! Lilla grodan boll! Så charmig!!


Jag var helt slut på kvällen när jag kom hem... och även dagen efter. Vet inte om jag återhämtade mig ens till måndagen... herre min! Jag som sagt att jag aldrig kommer sova i tält... men nu förstår jag. Jag hade kunnat somna på en hög av sprängsten under bar himmel i ösregn efter den där turen!!! Så klart man kan sova i tält!!


Puss lillasyster!!!

Av Johanna - 24 mars 2015 15:31

Man blir så stolt när man hör om valparna från Bosses två kullar. Superfina resultat på röntgen och nu har dessutom lilla Cera blivit certifierad vårdhund! Grattis!


 


Här med stolt matte och kennelägare Scarpettas kennel

Av Johanna - 6 mars 2015 08:48

Igår kväll tog jag äntligen grönt kort i drag! Detta måste man ha för att få söka tävlingslicens och på så sätt få tävla i officiella draghundstävlingar som t.ex barmarksdrag som ligger mig närmast. Man måste även vara medlem i en klubb som i sin tur är ansluten till Svenska draghundsportförbundet. Självklart är inte Roslagens Bk ansluten till dem så jag blev medlem hos SBK Stockholms lokalavdelning. Men de verkar ha rätt mycket aktiviteter så det blir nog bara bra.


 


Grönt kort kursen hölls av frivilliga på Häverö brukshundklubb långt ut på landet mot Hallstavik. Kan säga att jag körde fel båda gångerna jag skulle dit... svor för mig själv varje gång... ord som jävla håla mm kom ur min mun. Men de är så klart supergulliga och verkar vara en bra klubb... bara lite långt bort.

Kursen var upplagt som en studiecirkel och vi hjälptes åt att tillsammans svara på kluriga frågor kring jorbruksverkets lagar och regler, IFSS regler om draghundsport, dopingregler mm mm. Trevligt gäng med mycket humor!


Så nu blir det till att skaffa tävlingslicens och kanske testa på någon barmarktävling i linlöpning i sommar! Både Bosse och jag behöver ändå komma ut och röra på fläsket. Behöver framförallt träna på omkörningar då Bosse ibland tar fokus på omkörande hund istället för sin uppgift.

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards