BosseBus

Alla inlägg under april 2016

Av Johanna - 12 april 2016 15:33

I helgen hade jag och lillasyster planerat vandring på Sörmlandsleden från Björkhagen ut till Skogshyddan. Vi hamnade definitivt INTE i Skogshyddan! Nej, vi hade ingen karta... men det ska man väl inte behöva heller på en etapp som mestadels går på grusväg och motionsspår!?

Lillasyster hade ett fyrbent monster med sig, Molly + en bebis (inget monster) i vagn - varför det inte blev någon terräng denna gång. Hur som så fick vi oss ändå en rejäl vandring på 17 km som tog ungefär 5 timmar med en längre lunch. Pausen med lunch var förresten iskall i form av blåst och en engångsgrill som inte ville bli varm! Aldrig mer engångsgrill säger jag bara! Från och med nu blir det att ta med så att man kan göra upp en riktig brasa!

Vi hade trots detta en mycket trevlig promenad. Hundarna blev trötta och jagblev nog tröttast! Väl hemma efter bastu och middag kunde jag inte hålla ögonen öppna - så det var bara tack och gonatt!


Tunnelbanan till Björkhagen


   


Då kör vi!


             


Byta blöja och kissa i naturen blir inga problem för detta barn i framtiden...


   


Våra monster hittade spännande saker på sista kilometern... "vad gör den där träbiten där uppe?" Gillar att Molly tar stöd på Bosse...


 


Snart är det sommar... snart! Då blir det övernattning!

Av Johanna - 12 april 2016 15:13

Den här gången blev det sträckan Penningby-Norrtälje... fast vi vandrade vidare till Malsta, hem till Tessan för dusch och middag! Totalt 21 km om jag minns rätt och vi var ute ca 7,5 timme. Så lagom trötta blev vi, både tvåbenta och fyrbenta! Men det var en härlig vandring. Det enda som var lite trist var att vi missade vindskydd nr 2 där vi tänkte grilla korv och fick vänt amed lunchen tills vi var i Norrtälje, Färsna. Där blev det välförtjänt lunch i form av korv med bröd! Bosse vilade mer än gärna då! Sen kan jag personligen tycka att just denna sträcka innehöll lite väl mycket vandring på grusvägar - jag föredrar terräng.

Jag har verkligen börjat älska vandring. Även om man blir sjukt trött i knopp och kropp efteråt så blir man sådär skönt trött och nöjd! Det finns något meditativt över vandring... något som det är svårt att sätta ord på. Ska prova att sova i tält i sommar... någonstans på Roslagsleden.


                                                     


Väl hemma var Bosse lagom trött... i ett par dagar!!


   

Av Johanna - 12 april 2016 14:49

I februari-mars åkte hela familjen utomlands i tre veckor. Det tog ett tag innan jag visste var Bosse skulle få vara under den tiden. Jag besökte några olika pensionat men blev bara ledsen av tanken att lämna honom där. Ett av pensionaten hade helt klart fördomar om rasen och sa tydligt att han inte skulle få gå promenader ens med andra hundar. Strök dem ur min lista rätt fort.

Det andra pensionatet verkade bra men fortfarande gnagde det i mig att Bosse skulle vara ensam på nätterna i sin box. Även om han tidigare varit på pensionat och det gått bra så var det mitt sista alternativ.

Så jag efterlyste hundvakt bland mina vänner på facebook. Jag fick napp! Lina med sina två servicehundar Preston och Qiwi lovade att ställa upp! Sån lättnad!

Så vi inskolade honom och sedan fick han hänga med retrivergänget tre veckor! Galet - vilken boothcamp för Bosse... i passivitetsträning! Dessutom blev han på köpet en retriver, lärde sig bära på saker, hämta grejer osv. Lina gjorde ett superjobb och alla hundar kom överens.

De var t o m och hälsade på hos en av Linas vänner över ett par dagar... där fanns ännu en hund, en labrador med ett hjärta av guld. Allt gick super!


Här hela gänget!


 


Bosse får träna lite bakom... han är hungrigare än de flesta hundar... t o m hungrigare än en retriver!



 


Bosse var superglad när vi kom hem men ändå ovanligt lugn. Jag tror att han mognade massor under sin vistelse i en hundflock - han har nog lärt sig massor! Nu ska vi fortsätta att träna vidare på de fina egenskaper han fick med sig!

Av Johanna - 12 april 2016 10:57

Det har hänt massor både i privatliv, jobb och självklart Bosse! Ska snart blogga igen... ska bara lyckas få alla foton in i datorn så.... återkommer snart! Lovar!


 

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards