BosseBus

Alla inlägg den 19 juni 2013

Av Johanna - 19 juni 2013 21:03

Ikväll blev det sent då jag var tvungen att hinna med min egen träning igen, samt köpa lite öl till midsommar. Klockan åtta efter att ha lagat middag till barn och även jag ätit kände jag ändå att jag bara måste hinna med bruksplan ikväll... om än bara några minuter! Sagt och gjort tog jag bilen dit på fem minuter och var ensam där sånär på en person med sin bordercollie?

Hann köra lite platsläggning samt linförighet innan det andra ekipaget kom ner på plan... och Bosse blev jätteintresserad av den andra hunden... suck! Jaja, bara att passa på att träna på ingenting. Körde platsläggning medan jag satt bredvid själv med rumpan i marken. Det gick sådär.

Men ibland blir man både förvånad och ikväll nästan lite tårögd över andra människors medkänsla och hjälpsamhet. Den här snälla kvinnan med sin superduktiga bordercollie... tror jag det var... både frågade flera gånger om de störde oss, om de kunde hjälpa mig i min träning på något sätt samt uppmanade mig till att lägga hundarna bredvid varandra i en platsläggning... med bra avstånd från varandra och med mig nära nära Bosse. Vi körde två korta gånger med hennes hund på både vänster och höger sida om Bosse. Det kan ha handlat om 10-20 sekunder per gång, men oj så värdefullt! Tack tack snälla!!

Efter det var Bosses nyfikenhet på den andra hunden nästan bortblåst! Så roligt. Och efter sista momentet "hopp över hinder" drog han som ett spjut mot ryggan och sin kattmat han förväntade sig!   Tyvärr inget kattmat med och dessutom vill jag hinna koppla upp honom och lämna planen snyggt innan han får sin åtrovärda belöning, haha! Så det blev att köra apport och hopp en gång till samt koppla upp och FÖRSÖKA få en ivrig hund att lämna planen med värdighet... vi får jobba på det! Sen fick han massor av korvbitar istället. Ajabaja att glömma kattmaten!

Vi hann ju mycket på de 30 minuter vi var där - bra!


        


En liten bonus idag var att jag hittade en klövjeväska jag suktat efter länge till ett bra pris! Ruffwear approach pack - en limegrön!   


 



Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards