BosseBus

Alla inlägg den 10 juni 2013

Av Johanna - 10 juni 2013 17:10

    


På torsdag ska Bosse få massage av ett proffs... eller i alla fall av en tjej som nu utbildar sig och ska bli ett proffs på det här med att massera hundar! Emma ska bli massageterapeut för hundar - och det behövs sånna som hon. Det är otroligt viktigt för arbetande hundar som kan få snedbelastningar t.ex vid fotgåendet när de har nacken vriden åt ett och samma håll hela tiden. Men även den vanliga sällskapshunden kan få besvär.

Det ska i alla fall bli spännande... lovar att uppdatera!

Av Johanna - 10 juni 2013 16:36

Idag har jag shoppat grejer... hundgrejer igen då förstås!    En måste-grej till landet, närmare bestämt en löplina att fästa mellan t.ex två träd och sen en bra-att-ha-grej... ett bälte med fickor för godis, leksaker etc.


Löplinan finns att köpa på diverse hundartikelaffärer för runt 350 kr, det setet brukar se ut så här:


 


Jag gick till vår lokala båtaffär och köpte nedan kit för 100 kr:


 


Det jag kan behöva lägga till är vajerlås och en fjäder men det kostar inte många tior...!


Fickor att ha på sig kring midjan de varma dagarna som västen känns för svettig kan se ut som nedan, till ett pris av ca 270 kr:


 


Jag köpte ett mjukt och lätt hantverkarbälte för 150 kr:


 


Och det sitter sååå skönt på! Och fickorna långt bak på sidorna... varken i vägen eller så att Bosse kan se dem!


Förutom ovan bra bra köp fyllde jag på frysen med VoM färskfoder... i brist på mat har Bosse fått lammgrytsbitar och Arion torrfoder som jag ändå kombinerar färskfodret med.


   


Efteråt tog vi en längre promenad samt gick förbi bruksplan där vi körde igenom några moment. Det var helt tomt på andra hundar så jag körde lite platsläggning också - gick bra! Utanför planen träffade vi på två kvinnor med typ 5-6 st chihuahua och dvärgpinchers... de var inte så förtjusta i Bosse, fniss... alltså hundarna. Men de två trevliga kvinnorna var nyfikna på rasen... den ena hade ingen bra erfarenhet av kamphundstyper alls och var glad att träffa en så trevlig en som Bosse. Det känns så kul att få visa upp vår underbara ras från dess bästa sidor!


Väl hemma hade vår klubbtidning Staffetten landat i brevlådan... lite kaffe och trevlig läsning = mys! Bosse får vila en stund nu... kanske en löprunda senare?


 

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards