BosseBus

Alla inlägg den 27 april 2015

Av Johanna - 27 april 2015 09:28

Tänkte... att det är väl lika bra att börja träna tävling på en gång... så anmälde oss till två rallytävlingar i maj! Då ska jag ha lärt mig skyltarna i nybörjarklassen och vi borde ha fått till momenten och ett superhärligt samarbete - bra va! Det kommer att bli superkul! Känns även bra att ha ett mål igen att sikta mot.

I helgen har vi tagit massor av långa promenader i vårsolen! På lördagen gick vi förbi brukshundklubben också, på nedre plan tränades det budföring med skott. Jag och Bosse tittade på en stund - perfekt då Bosse fick träna på både passivitet, fokus på mig med hundar nära samt skott! Såg sen att ett par ekipage var på övre plan och tränade rally. De hade satt upp en bana och hade pausat en stund. Pratade en stund med dem och de tyckte jag skulle prova träna lite när jag ändå var där... gulliga! Så jag gick ett varv med Bosse... han var duktig... jag kan fortfarande inte skilja på höger och vänster! På slutet kom också en skylt vi inte lärt oss ännu. Sitt framför - höger ingång och framåt... typ. Den var klurig med koppel i hand... jag var intrasslad rätt snabbt! Ja ja... bara att träna!

 

I lördags ställde lillasyster ut Molly i Västerås också. Det gick super som vanligt, 2:a bästa tik och reservcert! Hon är så fin den lilla bruden! (Alltså Molly)... eller ja, lillasyster också förstås!


 


Ser så fram emot våren och att få vara ute mycket! Det gör även Bosse tror jag som njutit i långa stunder ute på altanen i vårsolen, tuggat på nåt märgben eller bara slumrat till en stund.

              


"Ja men alltså man hittar sina favoritplatser...."


   


Bosse letar godis i blåbärsris...


       


Nu kanske man får upp tävlingssuget igen... skulle gärna vilja testa lite mer agility också... måste bara ta upp träningen först. En sak i taget!


Ikväll är det rallyträning och vibrationsplatta på schemat - rooooligt!!!

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards