BosseBus

Alla inlägg den 2 augusti 2016

Av Johanna - 2 augusti 2016 14:24

 


Länge sen jag bloggade... igen! Denna gång var det diskbråck som satte stopp för bloggandet... eller inte bloggandet utan aktiviteterna... som jag sen bloggar om, ja ni förstår!

Men nu har jag börjat repa mig sen april då jag åkte på ett rejält diskbråck i ländryggen, kota L5 S1 med nervsmärta och känselbortfall i höger ben (som fortfarande inte återkommit). Jag och Bosse har äntligen börjat ta långpromenader igen, joggingrundor om än korta och vi (i alla fall jag) ser fram emot lite vandring i augusti. Grövelsjön är planerad! Bara jag och Bosse och två heldagsvandringar. Avmaskning mm är inbokat innan så att vi får fri tillgång till Norska sidan också. Ska bli spännande - nu håller jag bara tummarna för att vädret ska bli bra och att ryggen håller!


En liten kort vandring på Roslagsleden blev det härom veckan i alla fall - det var spännande och framförallt var leden totalt igenväxt på sina ställen!


             


Utvecklingen för Bosse denna sommar har bestått i vikten att orka ta det lugnt när matte är handikappad men också att man lärt sig vara lite mer modig i vattnet. Äntligen ser Bosse tjusningen i att hämta pinnar och bollar i vattnet. Det tog ju bara nästan 5 år! För någon sommar sen ville han absolut inte doppa mer än benen... om lilla snorren mot förmodan blev blöt - brrrr!

Idag är han som fisken i vattnet och vill bara ha mer och mer! Vattenlek är kul!





Vi har hängt en del på landet i sommar... har inte haft mycket semester att ta ut då jag även börjat studera.


           


Löpning och vila är annars det som vi pysslat med - igår fixade jag mina första 6 km sen diskbråcket! Jippiieee! Bosse var superduktig han med... som vanligt!


   


Hej hopp så länge - snart händer säkert nåt nytt värt att blogga om!


   

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards