BosseBus

Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Johanna - 26 februari 2013 15:47

Nu gäller det att ha tungan rätt i mun. Hålla huvudet kallt och inte glömma något. Förutom att se till att allt ska fungera här hemma med barn och aktiviteter medan jag är borta så ska det tvättas, prova kläder, packas, besöka veterinär, kolla att kamera och datorer fungerar och ordna en adapter kom jag på idag! Det slog mig plötsligt att vägguttagen i England säkert inte alls ser ut som i Sverige! Ghaaaa! Hur ska jag kunna ladda mobilen, kameran, datorn!

 

Min kära sambo som alltid räddar mig trollade fram en adapter förstås, han hade en liggandes sen en tidigare resa då han besökte London. Min sambo är lite som pojken med guldbyxorna fast med allt annat än guld i byxorna - han fixar liksom det mesta när man behöver det! Tack!


Jag är också nu lagom nervös för att bli sjuk, få någon otäck hosta så att jag stör övriga resenärer eller hostar domare rätt upp i ansiktet! Jag är också rädd att Bosse ska bli sjuk (vilket han aldrig varit) eller att han ska skada sig, bli halt eller få sår. Idag efter att jag lämnat honom hos dagmatte så skickade jag ett sms... ett sms från hönsmammehelvetet! Några förbud denna vecka är alltså: ingen lek med pinnar, inte hoppa från höga höjder, undvika halka och absolut inte råka hälsa på andra hundar (vilket han ändå inte får i vanliga fall heller!) Långa promenader i koppel går däremot jättebra! Jag vet - skjut mig!


Okej. 9 dagar kvar. Inte bli sjuk. Inte glömma något... speciellt inte en bag in box rödtjut!

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards