BosseBus

Alla inlägg den 13 juni 2013

Av Johanna - 13 juni 2013 13:19

Imorse hade vi bokat tid klockan 10:00 för massage hos Emma som utbildar sig till massageterapeut för hundar. I september är hon klar och har då över 125 praktiktimmar bakom sig!

Jag tog en timmes promenad i skogen samt tränade lite lydnad innan så att Bosse skulle vara lite trött... nja, jag vet inte om det hjälpte något. Det tog väl en 45 minuter att få honom att fatta att han faktiskt ska ligga kvar under massagen!   Emma var den som vann, hon var envisast och mycket stark måste jag säga... inte lätt att hålla fast en ålande staffe! Emma förklarade att det faktiskt är så att första gångerna går mest ut på att lära hunden att förstå vad som förväntas av den... att bara slappna av och låta sig masseras. När Bosse väl slappnade av så höll han på att somna, låg där och bara möööös! JAG blev helt såsig av att se på... och lite avundsjuk... jag vill också bli masserad en HEL timme.

Emma var jättepedagogisk, lugn, bestämt och kändes trygg. Vi kommer definitivt tillbaka!


Ps. Emma letar fler hundar att massera - hör av er till henne på Norrtälje Hundfys!


                 


Efteråt fick Bosse hoppa in i bilen och jag hade lite ärenden på stan. Men innan jag svängde ut till landsvägen såg jag att jag ju var precis vid Lundabadet. Tänkte att nu, i duggregn så skulle det vara tomt på folk. Tog riktning mot havet istället då! Väl framme såg jag att jag hade helt rätt, det var Bosse, jag och två svanar. Mysigt! Kastade lite kampis med Bosse och lät han utforska bryggan och stranden en liten stund innan hemfärd.


                               


Efteråt sov han gott i bilen medan jag gjorde mina ärenden. Stannade även till vid Arken Zoo för att väga bosse och leta efter klövjeväskor (utan resultat). Bosse vägde idag 19.7 kg. Inne på affären hade jag förmånen att träffa en Bullterriervalp! Så söt! Tigrerad liten hane. När jag frågade om hans namn blev jag glad - Bosse hette han!    Hoppas på att få träffa denna lilla tuffa kille fler gånger i sommar!

Väl hemma så fortsatte Bosse sova... tröttmössan!


     


Hur man kan sova i dessa ställningar är för mig en gåta... men då är jag ingen staffe förstås...



Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards