BosseBus

Alla inlägg den 5 april 2013

Av Johanna - 5 april 2013 19:14

  

Äntligen en riktigt lång promenad genom skog, det börjar bli marmark men lite snö i skorna fick jag leva med ikväll ändå. Bosse är som lyckligast lös i skogen! Han tokspringer mellan alla dofter och bara njuter! Passade på att ta skogspromenaden ut mor brukshundsplan för att träna in dofterna där lite till. Tog med mig en kampis (kampleksak) och lite gottis. Framme på plan så fattade Bosse galoppen... det är ju här alltr kul händer!    Han tog spontant kontakt med mig på plan för att fråga vad för kul vi skulle hitta på... bra början tycker jag! Körde lite kontaktövningar och lekte med kampisen, utnyttjade sen den till att få honom att prova hoppa över ett hinder... han har ju inte hoppat över sådana hinder förut (bara fönsterkarmar och sånt).    Så jag satte honom på ena sidan, gick runt själv till den andra sidan och väntade en kort stund innan jag ropade "hopp" och visade honom till mig... det funkade på FÖRSTA försöket! Blev så ställd att jag nästan glömde belöna honom... med kampisen så klart! Körde några gånger till... och ingen tvekan... han måste ha smygtränat tänkte jag... haha! Helt spontant ville han upp på balanshindret igen också... min tokstolle! Den här hunden ser jag fram emot att träna med!

På vägen hem gick vi igenom industriområdet och passade på att fortsätta träna koppelgående (vilket går sjukt bra) samt det där med att låta mig handskas med honom gällande lyft. Lyfte honom upp och ner för en sån där sand- eller gruslåda och bar omkring på han lite. Människor som ser oss måste ju tro att man är sjuk i hela huvudet... nä, jag är ju bara en CRAZY DOG LADY! Moahahahaaa!   

Här lite foton på sötnosen som älskar sin nya träningsplan! (Glöm inte att klicka på bilderna för att förstora dem)


       

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards