BosseBus

Direktlänk till inlägg 19 april 2013

Bosse tjocksmock

Av Johanna - 19 april 2013 09:30

Efter Cruft´sresan bestämde jag mig för att Bosse behövde gå ner lite i vikt... eller rättare sagt bli av med lite fett och bygga muskler istället. Jag lät honom vara lite mullig till England och med en vikt på typ 20,5 kg. Jag vägde in honom på detta hos veterinären när han avmaskades dagen innan resan. Blev lite chockad faktiskt.

Väl hemma drog jag ner hans måltider med 25 % och har haft som mål att springa med honom. Men den envisa vintern med all snö och is har ju inte gett med sig förrän nu egentligen så det har mestadels bara varit matintaget jag kunnat styra. Man kan se på hans midja att han ser bättre ut och jag trodde faktiskt att jag fått ner han en del när jag tog med honom till Arken Zoo i Norrtälje igår kväll för invägning.

Det finns två ställen jag kan/vill väga honom på i Norrtälje, Arken Zoo som har placerat vågen precis vid ingången mellan de första ytterdörrarna och de inre ytterdörrarna - bra placering, man får vara ifred. Andra stället är på Kvisthamra veterinärklinik dit jag brukar gå med Bosse vid vaccinationer eller annat.

Igår kväll ställde jag honom på vågen, tog av halsband och koppel och vågen stannar på 20kg!   Jag var tvungen att väga om honom... inte blev det bättre resultat för det. Fortfarande tjugo jävla kilo!

Okej, han är lite större och muskligare än standarden och han är absolut inte fet men jag vill ju att han ska vara så lätt som han bara kan för hans egen skull. Jag tänker på leder (som för övrigt är röntgade med kanonresultat) och kondition. Han ska ju orka länge.

Så nu blir det att börja springa. Den mesta snön har smält bort på mina favoritslingor i skogen... tror jag. Jag ska reka spåren i helgen, jag är ändå förkyld just nu så vi får börja med lååånga promenader helt enkelt. Jag ska även se till att få hem en sele så att han får dra lite vikter. Min lilla tjockis!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2017 19:32


Bosse finns inte hos oss mer. Det gör ont. Jag har ett hål i mitt bröst och gråten verkar aldrig sluta, tårarna är oändliga. Vi sörjer dig! Många frågar vad som hände och jag berättar här kortfattat. Det är en historia som är allt för vanlig men fö...

Av Johanna - 11 december 2016 18:37


Bosse har aldrig tidigare uppskattat nederbörd, varken i form av regn eller snö. Men idag busade han verkligen i snön. Det var i och för sig bara nollgradigt och lagom med snöfall. För övrigt har han blivit riktigt dåligt aktiverad på senaste tiden...

Av Johanna - 25 september 2016 09:40


Idag är ingen vanlig dag för idag är det Bosses födelsedag! Hurra hurra hurra! 5 år idag och det firar vi med att heja på lillmatte när hon spelar fotbollsmatch och en extra god middag ikväll med favoritingredienser som ägg och banan! Vi äl...

Av Johanna - 21 september 2016 12:44


I måndags när Bosse hade sitt anfall skulle jag ha tränat egentligen. Men så klart ville man bara hem till sin gulle. Men igår kväll tog vi tillsammans en löprunda istället. Så värt! Skön löpning och kul att kunna göra det ihop!   Idag hade vi ...

Av Johanna - 19 september 2016 20:32


Idag hände det som jag varit orolig för sen min sambo berättade om det konstiga anfall Bosse hade för ca ett år sen då jag låg på sjukhuset för min blindtarmsoperation... ännu ett anfall! Förra året, runt september, låg jag på sjukhuset då jag haft...

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards