BosseBus

Alla inlägg den 13 maj 2013

Av Johanna - 13 maj 2013 13:01

Funderar starkt på att anmäla mig till tävling nu så att man får en morot att träna. RBK har sin nästa tävling 7/7 - då har jag 1,5 månad på mig - borde inte vara något problem?

Imorgon ska jag gå på kurs hos Hundskolan i Roslagen - då blir det Linförighet på schemat! Tyvärr är nästa veckas kurs där inställd pga för få deltagare, skulle ha varit platsliggning och apport. Platsliggning som är så viktigt!  Jag får helt enkelt träna detta ännu hårdare hemma.

Lydnadskurs 2 ska ju starta på RBK - jippiiee! MEN vi har fortfarande inte fått reda på när den startar och vilka dagar och tider det kommer att bli. Jag vill VERKLIGEN bli tävlingsklar till juli! Sen kanske jag inte tar en pallplats.... men det är målet!   

Ikväll blir det lite mer trädgårdsarbete. Bland annat så gräsfrön över alal kala fläckar samt på den STORA fläck som blev efter att vi flyttade bort lekstugan. SEN ska jag träna apport med Bosse... försöka klicka bort tuggandet. Eller han tuggar inte utan mer liksom byter ställning på var i munnen han vill ha apporten... typ hundra gånger på fem sekunder... haha!

Ska börja köra en platsliggning på varje promenad också... kanske funkar så att man verkligen får in en koncentrerad platsliggning utan pip. Han tycker det är sååååå tråkigt att ligga still!

Nä - nu anmäler jag mig till tävlingen! Eller vänta... måste man ha tävlingslicens och så... måste kolla.. puss & kram! (Nej, det behövde man ju inte med SKK-reggad hund!)


Uppdatering 15 minuter senare.... anmält mig!! Debuterar 7/7 på Roslagens BK!!! Hjälp!


 

Bosse undrandes: "när ska vi träna på allt det där roliga igen?"

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards