BosseBus

Direktlänk till inlägg 18 januari 2013

Stockholm Hundmässa 2012

Av Johanna - 18 januari 2013 23:54

Jag hade anmält mig. Det var dags för en av Sveriges största hundutställning. 2012-12-16 var det dags för gruppen terriers att äntra hallarna. Jag vaknade taggad. Jag vaknade magsjuk!   Som tur är så kräks jag sällan, det kommer liksom andra vägen. Jag bestämmer mig för att åka ändå, packar ryggan med handsprit och slänger in en rulle toapapper i bilen för säkerhets skull. Det är snöstorm, vem ska se mig ute i vägkanten på motorvägen om jag får panik? Vältömd och matt sätter jag mig i bilen och hoppas stilla att det ska gå vägen.

Malin ska också ställa Bibbi, hon och jag hörs eftervägen, hon kör om mig och tar täten. Skönt, jag slipper oroa mig för att köra fel. Som om jag inte skulle hitta till Älvsjö, men känner mig lätt skakig och rörig i huvudet.

Väl framme försöker jag dricka lite vatten, det gungar under fötterna och jag försöker lokalisera närmaste toaletterna om det skulle trycka på. Bosse vilar i sin bur och jag har tid att gå runt lite.

Både lillasyster med pokjkvän och storasyster med sin dotter kommer för att heja på! Så roligt... men de vill inte kramas, konstigt?

Okej, in i ringen. Jag hinner tänka "jag har spritat händerna, inte kräkas på domaren, inte bajsa på mig, se glad ut, TULE". TULE kommer från ringträningarna med Saori, ska förklara: TU = Tuttar Ut, LE = Le. Så ja, tuttar ut och le!

Det går fort som vanligt, för fort och jag hinner inte fatta att vi får Excellent och till slut blir placerade på 1:a plats! Vad jag heller inte fattar förrän vi är ute ur ringen är att vi blivit kvalificerade för Cruft´s 2013, vi är svenska juniorvinnare 2012! Bosse har nu en titel, en titel! SE JV-12! Coolt!


 

Tack för fotot syrran!

När det var dags för juniortikarna så tog Bibbi hem samma sak där! Svensk juniorvinnare! Malin växte många centimeter denna dag, vad stolt hon var över sin uppfödning och det ska hon vara!

Så efter detta fanns ingen ork för shopping vilket är en av de stora anledningarna till varför man åker på hundmässan varje år, åren innan hund var det för att reka alla raser. Snabbt ut till bilen. Ingen ork. Svimfärdig. Stannade på en bensinmack och köpte vitt bröd bara för att få i mig nåt. Hemma efter lunch och i säng. Feberfrossa och sov till nästa dag. Men det var det VÄRT!

 
 
Ingen bild

Saori

19 januari 2013 15:13

Heja heja...vilken prestation trots en skitdag för dig personligen då...:) Men nu är du väl taggad till tusen inför nästa utställning!? Har ni anmält till Strängnäs?
Kram

Johanna

19 januari 2013 15:19

Har anmält till både Strängnäs OCH Cruft´s! ;) Vilket väljer jag?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2017 19:32


Bosse finns inte hos oss mer. Det gör ont. Jag har ett hål i mitt bröst och gråten verkar aldrig sluta, tårarna är oändliga. Vi sörjer dig! Många frågar vad som hände och jag berättar här kortfattat. Det är en historia som är allt för vanlig men fö...

Av Johanna - 11 december 2016 18:37


Bosse har aldrig tidigare uppskattat nederbörd, varken i form av regn eller snö. Men idag busade han verkligen i snön. Det var i och för sig bara nollgradigt och lagom med snöfall. För övrigt har han blivit riktigt dåligt aktiverad på senaste tiden...

Av Johanna - 25 september 2016 09:40


Idag är ingen vanlig dag för idag är det Bosses födelsedag! Hurra hurra hurra! 5 år idag och det firar vi med att heja på lillmatte när hon spelar fotbollsmatch och en extra god middag ikväll med favoritingredienser som ägg och banan! Vi äl...

Av Johanna - 21 september 2016 12:44


I måndags när Bosse hade sitt anfall skulle jag ha tränat egentligen. Men så klart ville man bara hem till sin gulle. Men igår kväll tog vi tillsammans en löprunda istället. Så värt! Skön löpning och kul att kunna göra det ihop!   Idag hade vi ...

Av Johanna - 19 september 2016 20:32


Idag hände det som jag varit orolig för sen min sambo berättade om det konstiga anfall Bosse hade för ca ett år sen då jag låg på sjukhuset för min blindtarmsoperation... ännu ett anfall! Förra året, runt september, låg jag på sjukhuset då jag haft...

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards