BosseBus

Direktlänk till inlägg 20 maj 2013

Österbybruk på lördag - intensivkurs i STÅÅÅ?

Av Johanna - 20 maj 2013 15:47

Går ut på nätet för att kolla en extra gång på PM´t till utställningen i Österbybruk på lördag och upptäcker att det är massor av domarbyten! Varför så många? Inser att Anna-Lena Munkvall inte alls ska döma staffarna... skit också, nu får jag ju inte min lilla revansch! MEN, efter ett samtal med Malin så visar det sig att jag ställt för den ersättande domaren också tidigare... med skitresultatet Good! Jippieee... då blev det roligt igen! Så *Benny Blid Von Schedvin som dömde Bosse senast i juniorklass i Eskilstuna förra året med resultatet Good ska få äran att kolla honom igen... Bosse var ju väldigt sen i utvecklingen och det har hänt mycket... så det är såååå spännande! Jag är lite knäpp, jag vet! Men ska man hitta någon spänning i denna sport så får man faktiskt hitta på nåt roligt av det!

ETT problem till på lördag är att jag inte tränat utställning med Bosse på hur länge som helst! Vi har bara kört lydnad... så nu vet han bara sitt och ligg verkar det som!   Så denna vecka blir att träna STÅÅÅ hela veckan lång! MEN jag skulle behöva träna platsliggning också... i korta stunder.

Skönt är att staffarna går ut i ringen efter typ 48 andra hundar... så det betyder lite sovmorgon i alla fall! Gissar på att första staffarna (valpar) går ut vid 11:00 som tidigast. Men vi ska väl försöka vara där till senast 10:00 i alla fall. Jag och Malin åker tillsammans... hade tänkt låta Malin ställa Bosse men hade faktiskt inte hjärta att låta henne göra det när jag hörde att hon lovat ställa en annan hanhund också... förutom sina egna!    Så nu får jag vara dålig mamma istället och missa dotterns gymnastiktävling! Men det kommer fler gymnastiktävlingar och pappa ska filma... dessutom har det visat sig att barnen får medaljer när jag inte är med... så det kanske inger tur?


Önska oss lycka till!!!


*OBS! OBS! Efter att en av mina uppmärksamma läsare gjort mig medveten om att jag läst FEL ang. domarbytet (gällde bara valparna) så ÄR det A-L Munkvall som ändå dömer staffarna... bra bra! Jag får ta revansch med Benny en annan gång!


 
 
Ingen bild

Catta

20 maj 2013 16:35

Hej! Har du ställt för Bosse för Hans v d Berg nån gång? Vet inte hur han är med staffar iofs. Men om du är intresserad så tycker jag absolut du ska åka över till Åland på utställningen i september!:) http://www.akd.ax/dogshow.php

Johanna

21 maj 2013 10:09

Nej, det har jag inte. Ställde på Eckerö förra året för Cindy Pettersson med bra resultat. Hur är denna domare?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2017 19:32


Bosse finns inte hos oss mer. Det gör ont. Jag har ett hål i mitt bröst och gråten verkar aldrig sluta, tårarna är oändliga. Vi sörjer dig! Många frågar vad som hände och jag berättar här kortfattat. Det är en historia som är allt för vanlig men fö...

Av Johanna - 11 december 2016 18:37


Bosse har aldrig tidigare uppskattat nederbörd, varken i form av regn eller snö. Men idag busade han verkligen i snön. Det var i och för sig bara nollgradigt och lagom med snöfall. För övrigt har han blivit riktigt dåligt aktiverad på senaste tiden...

Av Johanna - 25 september 2016 09:40


Idag är ingen vanlig dag för idag är det Bosses födelsedag! Hurra hurra hurra! 5 år idag och det firar vi med att heja på lillmatte när hon spelar fotbollsmatch och en extra god middag ikväll med favoritingredienser som ägg och banan! Vi äl...

Av Johanna - 21 september 2016 12:44


I måndags när Bosse hade sitt anfall skulle jag ha tränat egentligen. Men så klart ville man bara hem till sin gulle. Men igår kväll tog vi tillsammans en löprunda istället. Så värt! Skön löpning och kul att kunna göra det ihop!   Idag hade vi ...

Av Johanna - 19 september 2016 20:32


Idag hände det som jag varit orolig för sen min sambo berättade om det konstiga anfall Bosse hade för ca ett år sen då jag låg på sjukhuset för min blindtarmsoperation... ännu ett anfall! Förra året, runt september, låg jag på sjukhuset då jag haft...

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards