BosseBus

Alla inlägg den 30 mars 2013

Av Johanna - 30 mars 2013 19:05

Idag har varit en dag ute på Kista mässan där STOKK anordnade Stockholm International Easter Dog Show. Det var en annorlunda upplevelse och jag går därifrån skitnöjd med ett very good och 2:a placering! Domaren Johan Juslin från Finland var en av de knepigare jag mött. De flesta av oss som ställde denna dag kan nog gå i ord för att han var petig, snål och en aning annorlunda i sin bedömning. Ja just det, det var en bedömningssport ja!

Det gick ungefär sju very good och tre good på varje excellent. En del som var vana att nästan alltid få excellent stod där med hakan i golvet över sina very good och good. Jisses! Så ja, jag är fan nöjd ändå!

Det hela började redan igår kväll när jag i säng aldeles för sent efter en påskmiddag hos lilla mamma. Jag hade dessutom fått för mig att det var lördag igår så jag ställde om klockan - vilket betydde mindre sömn! Min älskade lillasyster med grandisen valde att gå upp i åttan med mig för att följa med! Kul, vad gullig hon är! Tog med sin braiga kamera och allt!

När vi kör in mot parkeringarna straxt innan åtta tycker vi att det är sjukt lite bilar... var det verkligen Kista mässan? Vi parkerar och går mot ingången för hundarna. Kallt och blåsigt är det också! Nä, de har inte startat veterinärbesiktningen ännu? De ber oss stå och vänta... nä, nu blir jag irriterad. Ett av de värsta saker jag vet är folk som inte passar tiderna! Jag skickar fram lillasyster för att upplysa dem om att de sagt att vet.besiktningen skulle starta 7.30 och nu är den faktiskt över åtta!    Lillasyster går fram till en från STOKK-teamet. Jag ser att de båda börjar fnissa... lillasyster kommer tillbaka och upplyser mig om att sommartid ändrar man till först INATT!!!   En snabb stund av skam sen brister jag ut i skratt! Så vi blev sådär lagom tidiga till utställningen i alla fall.


Imorgon ser jag fram emot första tillfället på Lydnadskurs 1 på RBK!!! Tjohooo! Passade på att inhandla ännu en kampleksak i Kista - en läderpinne med handtag. Den uppskattades!


Lite foton från dagen:


         

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards