BosseBus

Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Johanna - 8 mars 2013 21:46

Sådär, nu har jag lyckats ladda datorn, fått sova och hunnit smälta alla intryck. Hittlls har resan bjudit på så många överaskningar i negativ mening att jag inte ens orkar berätta om dem på en och samma gång, de får portoneras ut lite i omgångar tror jag... risken finns att jag brister ut i ett raseriutbrott i annat fall. Jag kan säga så här, de så kallade researrangörerna har inte gjort sitt jobb rktigt så pass grundligt som man kunde förvänta sig. Däremot har vi haft ett fantastiskt resesällskap. Jag återkommer med betygsättning på resan vid annat tillfälle (när jag fått sova ut och vila upp mig).

Igår var det i alla fall dags att ställa både Bosse och Bibbi. Vi var på plats redan klockan 06.40 (de öppnade 07:00) då vi ville vara på det säkra att hinna (det har körts fel ett par gånger). Denna första utställningsdag fick en taxi köra före oss och visa vägen... skönt! Vi parkerade bussen på den jättlika parkeringen utanför NEC och tog med oss hundar och burar några meter bort för att åka med transfer buss som tar alla utställare mellan parkeringen och hallarna (vlken service!) Väl framme kände vi oss lite vilse men man behöver bara se ut som ett frågetecken för att någon engelsman eller kvinna självmant kommer fram för att fråga om man behöver hjälp... de är fantastiskt hjälpsamma här! Så vi hittade lätt till hall 2 och våra rngar (13 & 14). Tikarna skulle börja ställas redan 8.30 och hanarna 9.00 så vi han tyvärr inte fota varandra (jag filmade Bibbi lite bara innan jag skulle in). När vi  i alla fall hittade till våra bänkar genom att leta efter det nummer som hunden fått så fanns där utplacerat en nummerlapp som skulle sitta kvar ovanför bänken och en man skulle ha på sig själv. Det är verkligen ordning och reda här. Jag fällde upp Bosses tygbur och placerade honom där. Tur är det för jag har aldrig varit någonstans där det finns så mycket heta och agressiva hundar som i England... de ska tydligen vara så här, domarna gillar det! Sjukt! Bosse blev jättespänd men kunde i alla fall slappna av i buren. Annars är det meningen att man bara ska sätta hunden på bänken med de spända tygstyckena mellan hundarna och binda fast kopplet i en öggla på golvet.... jag förstår inte riktigt hur man tänkt att detta ska vara bra för hundarna? Men menigen är att besökarna på mässan ska kunna gå runt på utställnngen och titta i utställningsprogrammet efter hundarna och sen se dem uppställda i sina bås... besökarna kan alltså lokalisera de hundar som de vill titta på. Cruft´s är alltså mest för själva besökarna/publiken kan man säga.

Väl i ringen hur som helst så ställdes Bosse tillsammans med 16 juniorer. Det var så roligt. Bosse var jättetrött efter resan och timmarna innan själva utställningen men skötte sig så fantastiskt bra... ändå hade han en agressin jävel bakom sig. Vi blev inte placerade... vilket var väntat förstås och vi var lika glada ändå. De staffar som gick vidare var engelska samt med mer intryckta nosar. Det är mycket politik i detta i England.

Nu tar batterierna slut i datorn igen så jag får säga hej då och återkomma... först några foton:

     

Ska lägga upp massor av foton väl hemma..... kram på er som hejat på oss!!!!


Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards