BosseBus

Direktlänk till inlägg 22 mars 2013

Hjälp, Bosse diskriminerar handikappade!

Av Johanna - 22 mars 2013 20:31

Härom kvällen när det var som mörkast och dessutom jävulskt kallt tog jag mig en långpromenad med Bosse ner mot stan. Vi har en stegtävling på jobbet så nu kunde inte ens bitande kyla hindra mig.
När vi närmar oss stan så ska vi precis passera ett gym. Utanför står en ung kille stilla väntandes på kanske en kompis, eller skjuts med tanke på sin benskada. Han stod lutandes mot kryckor på var sida om kroppen. Jag tänker inte så mycket på det utan fortsätter i min raska takt (det var askallt som jag sa tidigare). Jag stannar till av ett ryck bakåt då Bosse stannat och rest ragg ser jag. Han blänger på killen och tar till sitt mest övertygande stick-jag-hugger-dig-om-du-kommer-nära-skall. Vad jag skäms!
Men killen säger bara "oj då" och ser förvånad ut. Tacka vet jag ungdomar, änglar utan fördomar! Så jag sänker min skämskudde och frågar om Bosse får undersöka den konstiga kryckmannen. Killen säger snabbt "ja, om han inte biter mig" och ler. Tack igen du okända kille på kryckor som ställer upp i min hunduppfostran! Bosse har förstås redan börjat vifta på svans och rumpa så fort killen sa sitt första "oj" då han insåg att det var en människa som man kan pussa på... så han stretar redan mot killen med förhoppning om kärlek i form av klappar och pussar!
En kort hälsning, en längre förklaring om att Bosse aldrig mött någon på kryckor, ett stort tack och en rehabiliterad hund som inte längre diskriminerar handikappade (i alla fall inte dem på kryckor).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2017 19:32


Bosse finns inte hos oss mer. Det gör ont. Jag har ett hål i mitt bröst och gråten verkar aldrig sluta, tårarna är oändliga. Vi sörjer dig! Många frågar vad som hände och jag berättar här kortfattat. Det är en historia som är allt för vanlig men fö...

Av Johanna - 11 december 2016 18:37


Bosse har aldrig tidigare uppskattat nederbörd, varken i form av regn eller snö. Men idag busade han verkligen i snön. Det var i och för sig bara nollgradigt och lagom med snöfall. För övrigt har han blivit riktigt dåligt aktiverad på senaste tiden...

Av Johanna - 25 september 2016 09:40


Idag är ingen vanlig dag för idag är det Bosses födelsedag! Hurra hurra hurra! 5 år idag och det firar vi med att heja på lillmatte när hon spelar fotbollsmatch och en extra god middag ikväll med favoritingredienser som ägg och banan! Vi äl...

Av Johanna - 21 september 2016 12:44


I måndags när Bosse hade sitt anfall skulle jag ha tränat egentligen. Men så klart ville man bara hem till sin gulle. Men igår kväll tog vi tillsammans en löprunda istället. Så värt! Skön löpning och kul att kunna göra det ihop!   Idag hade vi ...

Av Johanna - 19 september 2016 20:32


Idag hände det som jag varit orolig för sen min sambo berättade om det konstiga anfall Bosse hade för ca ett år sen då jag låg på sjukhuset för min blindtarmsoperation... ännu ett anfall! Förra året, runt september, låg jag på sjukhuset då jag haft...

Vad är det för blogg?


Om livet med en staffe. Här kommer jag berätta om alla våra äventyr med familj och hund och alla de aktiviteter som Bosse och jag är med om. Bosse är en Staffordshire Bullterrier som bor tillsammans med mig, min sambo och våra barn i Norrtälje.

Senaste inläggen

Kategorier

Lämna ett tassavtryck!

Något på hjärtat?

3 besvarade frågor

Vad letar du efter?

Arkivet

Datum och sånt

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sidor Bosse gillar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards